Andy Warhol en museum

28 juli 2016 - Pittsburgh, Pennsylvania, Verenigde Staten

Temp: 23 graden en bewolkt / regenachtig.

Aantal kilomters: 67 km

De volgende dag beginnen we vol goede moed. We hebben namelijk best wat dingen op het programma. De ontbijtruimte is echt druk en we vinden net een plekje. Als we ons daarna verder klaarmaken regent het als een malle. Ik rijd vlug de auto onder  het afdak en zo kan mams droog instappen. De temperatuur is, ondanks het weer, warm.

Al snel zijn we bij het museum Andy Warhol. We hadden op voorhand wel wat werken gezien. Het valt ons wat tegen. Vanaf de zevende verdieping gaan we steeds een verdieping lager en worden de werken ouder. Onderhand zijn er weinig zitplaatsen en kunnen we daardoor minder lang de dingen bekijken. Na twee uur zijn we er dan ook wel doorheen en gaan we weer naar de auto.

Inmiddels miezert het. Ik toets de volgende bestemming in. Een tandradtreintje uit 1887. Waar je een goed uitzicht op de stad zou hebben. Daarnaast is een goed restaurant volgens de recensies. The Grandview saloon. Het treintje kost drie keer niks 1 dollar per persoon (heen en weer) en daarna gaan we eten.

Restaurant of bar? Nou we gaan naar het restaurant. Het doet wat ongezellig aan en onze serveerster is alles teveel. Het eten is erg lekker, maar het lijkt wel of je culinair eet in een cafetaria. Bij het toetje gaat het sowieso mis. In plaats van Baileys gooien ze iets anders in mams haar koffie. Heel sterk. Als ze er later iets van zegt geeft het meisje de bartender de schuld, maar het wordt niet opgelost. Gemiste kans. Het is ook weer harder gaan regenen, dus we gaan terug naar het hotel en relaxen daar. Op naar Lancaster morgen