Falls en kale rotsen

27 juli 2016 - Ithaca, New York, Verenigde Staten

Hotel: Fairfield inn ans suites

kilometers:32 km

temperatuur: 29 graden

Ithaca gaan we verkennen door in iede geval drie State parks te bekijken. Als eerste want dat is het verste weg van onze standplaats is Robert Treman State Park.  Even mams een plaatsje in de schaduw bezorgen en dan ga ik op pad. Het schijnt een pittige hike te zijn. 127 treden naar beneden en weer omhoog. Het valt met deze warmte nogal tegen. Mooie plaatjes zijn wel het resultaat, maar na ruim 5 Miles houd ik het voor gezien. Normaal haak ik niet af, maar de warmte heb ik last van en het is wat saai. Dus Luciferfalls mogen er blijven. Daarna gaan we naar Buttermilk Falls. Op zich een goed idee, maar door de droogte is de waterval ook wat opgedroogd. Park drie Ithaca Falls is gesloten en park vier Taughannock Falls State Park is van hetzelfde laken en pak. We gaan even naar een Walmart, een veel beter idee. In de koelte even wat proviand inslaan. Ik heb ook nog een Petsmart gezien en wil nog een tuigje halen voor Beau. Dat lukt dus huppel ik de winkel uit. We willen gaan eten bij Sushi Hibachi, maar in het geheel geen hibachi tafels. Dus we besluiten downtown wat te zoeken.

Bij restaurantrow vinden we een leuk restaurant. Het weer is heerlijk dus we vermaken ons uren op het terras bij Mahogany Grill. We beginnen met een heerlijke clamchowder daarna gaan we verder met zalm. Ook lekker. Omdat het allemaal goed bevalt en het is niet zo belachelijk veel, gaan we voor een toetje. Voor mij een fruitcrumble ( warm) en mams neemt een koffie met een Baileys.

Halverwege de maaltijd worden we opgeschrikt door eerst politie, dan brandweer en een ambu. Er is naast ons in het café een dame onwel geworden door de warmte. De brandweer neemt zo te zien een loodzware rugzak mee die ze bij zich heeft. Het neemt nogal wat tijd in beslag voordat de ambu uiteindelijk vertrekt dus het zal wel niet zo heel goed gaan. Mevrouw was ongeveer 50 schat ik. Ondertussen blijven wij zitten en genieten van de ondergaande zon en het heerlijke weer. Wanneer kan dit nou? Ik heb met buiten eten vaak dat het te snel koud is, maar daar is hier niets van te merken.

Moe maar voldaan rijden we terug naar ons keurige hotel. We stonden bij het restaurant om de hoek geparkeerd en voor een koopje. Een hele avond parkeren voor 2 dollar, dat is nogal een giller in vergelijking met ons.