De laatste stop New York

8 augustus 2016 - New York City, Verenigde Staten

Temperatuur: 26 graden bij vertrek

Kilometers: 180 km

Hotel: Hilton Times Square 42 street

We vertrekken mooi op tijd. Gisteravond was er een BreakfasttoGo winkel open en heb ik even een appelbroodje en twee croissantjes gehaald en wat yoghurt voor de medicijnen. Bij de vraag of ze misschien ook een jamcupje hadden kreeg ik er gelijk 6 mee. Zo aardig! Ik hoefde er niet eens voor te betalen.

Het is twee uurtjes rijden naar Newark en we hebben weinig oponthoud. We nemen de tijd om de auto netjes leeg te halen en op bagagekarretjes te zetten. Toch blijkt dat ik naderhand mijn zonnebrilclip heb laten hangen. Tssss jammer, maar goed gelukkig niet het ergste. Via de airtrain komen we in de algemene hal. Altijd een uitdaging met die karretjes in de airtrain, want mams kan dat zelf alleen je moet wel achterstevoren erin rijden en dat was ze even vergeten. Gevolg: vast tussen de trein en perron. Ojee..... stress. Toegesnelde reizigers helpen ons weer geweldig Pffff ook weer overleefd.

We nemen een taxi naar het hotel en dat lukt allemaal prima. Niet beroerd komen we aan en de bagage worden we direct mee geholpen. Hoe fijn is dan het Hilton ook.

We logeren op floor 39 en hebben een hoekkamer, die is altijd wat ruimer. Keurig!. We gaan wat eten bij Red Lobster om de hoek. We zitten op een geweldig plekje met mooi uitzicht. Goede muziek en heerlijk eten. Wow toch leuk om hier weer te zijn. De volgende dag kunnen we lekker ontbijten in het hotel, want breakfast is als Diamond member inbegrepen hihi.

Daarna op pad en kopen we buskaartjes voor de Hop on Hop off. We willen nog even naar de Freedomtower en daarna wil ik nog even shoppen bij CENTURY 21. Mams neemt plaats bij de Starbucks aan de andere kant. Ik koop nog een paar kleinigheden. Lekker even koffiedrinken. Ze draaien op de achtergrond zelfs Anouk, wat leuk.

's Avonds hebben we afgesproken met George Kwast. We hebben hem 8 jaar geleden hier ook ontmoet in CentralPark bij het Boathouse. Toen regende het erg. George is familie van mijn moeder. Hij werkte bij het Grand Hyatt en is sinds twee jaar met pensioen. Hij wacht op ons in de lobby en hij heeft een leuk restaurant in gedachten. Het is een supergezellige avond. We kletsen een heel eind weg en de serveerster dacht dat we elkaar heel vaak zagen. Maar dat is niet zo, maar het was ontspannen en we hadden veel te bespreken. Leuke dingen!

Aan het einde van de avond brengt George ons naar het hotel. Wellicht tot een volgende keer. We houden in ieder geval contact.

Morgen  gaan we weer met de hop on en met een boatcruise om Manhattan heen. weer een hele enerverende dag waarbij de afstand lopen door sommigen wordt voorspeld als bijna niets, maar die voor mams dan toch wel weer ver blijkt te zijn. Dit was met de boot ook zo. Uiteindelijk redden we het allemaal wel, maar zijn we blij dat we weer in de bus zitten. Mams mag door haar krukken voor aan in de rij en ze wil beneden zitten en niet boven in de bus. Ik ga boven in zitten en we stappen uit bij Eindbestemming: Times Square. Prima, we gaan eten bij Olive Graden waar het op dat moment niet super druk is. Lekker gegeten en we gaan terug naar het hotel. 42nd Street is wel een een mooie uitvalsbasis.

Morgen alweer de laatste dag. We blijven tot 1600 uur in het hotel en daarna heb ik een goede taxi geregeld voor naar JFK. We kunnen tot 1400 uur op de kamer blijven en rustig onze spullen inpakken. Dit lukt ruimschoots. Alles op een karretje met hoes en dan kan ik nog even wat doen (shoppen?). We drinken daarna nog een ananassapje in de lounge en stappen uitgerust in de taxi.

Bye Bije New York, tot een volgende keer (hoop ik).