Atlantic City , dubbele gevoelens

4 augustus 2016 - Atlantic City, New Jersey, Verenigde Staten

Temperatuur: 25 graden

Aantal kilometer: 480 km

Hotel: Trump Taj Mahal

We reizen met prachtig weer af vandaag naar Atlantic City. Het is niet een hele grote trip, maar er zit wel een reisje tussen op een veerboot en dat neemt altijd de nodige tijd in beslag. Aangezien we niet reserveren van te voren kan het zo maar zijn dat je wat boten moet wachten. We zullen zien.

Het gaat prachtig. Een mooie brug en eiland crossen we over. We komen ook langs een bestemming van een paar jaar geleden Chincoteague. Het is mooi weer en de weg er naar toe is ook prima. Het duurt naar mijn idee best lang voordat we bij de veerboot zijn. Je rijdt dan ook weer door the middle of nowhere om uiteindelijk netjes via de TomTom uit te komen bij een veerboot. De controle is streng. Voor een kaartje is mijn rijbewijs nodig. We krijgen korting vanwege mijn ANWBkaart en mams krijgt dubbele korting, omdat ze senior is. Toch handig hahahaha. de auto wordt even ingekeken en wat koffers opzij geduwd, achterraampje even naar beneden voor verborgen medereizigers. Met een apparaatje gaan ze onder de auto langs voor eventuele bommen. Veiligheid voor alles.

We kunnen nog met de boot mee die er ligt. Top!. Als het goed is zijn we dan om 1800 uur aan de overkant en is het nog 3 kwartier tot we in Atlantic City zijn. We logeren in het Trump Taj Mahal. Niet omdat we aanhangers van Trump zijn, maar het hotel ligt centraal en was niet duur. Er zijn daarnaast weinig ketenhotels dus ik kan mijn puntensaldo toch niet aanvullen. Last but not least het ligt aan de boulevard en het strand(dacht ik).

Maar goed de boottocht is prachtig. Mooi weer lekker windje en goed uitzicht. De zee is wel wat ruw dus we wiebelen wat, maar het mag de pret niet drukken. We vermaken ons prima. Mooi op tijd de boot af rijden we richting Atlantic City. Onze drijfveer voor deze stad is totaal niet het casino (of zeg maar gerust veel, heel veel casino's)maar een leuke tussenstop met Hard Rock Café voor de laatste stop in New York.

Aan de rand van Atlantic City zien we van verre al de hotels. Toch duurt het even voordat we er zijn. De weg er naar toe is niet je van het en de omgeving is ronduit lelijk, vervallen en vervuild. Dat belooft wat. Bij het hotel is een enorme parkeerplaats en we geven de auto af voor de valet. Het is wel erg warm. De check in gaat redelijk vlot, als ik uiteindelijk aan de beurt ben. We logeren niet in het eerste hotel maar in de Chairman Tower. 1 ding: alles is ver heel ver lopen. Dit had ik totaal niet zo ingeschat. Mijn runkeeper-app geeft aan dat het vanaf de balie naar de hotelkamer ruim anderhalve kilometer is???? Oh jongens alles is veel te ver lopen voor mams en dan is het ook nog warm.

Dat hotel met Casino is al een dorp op zich. Ik besluit wat makkelijks te eten te halen dan kan mams uitrusten op de kamer en de opening van de Spelen begint dus die kan ze lekker kijken. De kamer is groot, maar ook verouderd en niet superschoon. Nog wat nadelen er is geen ontbijt en geen WiFi, dus het wordt niks met de verslagen.

Ik ga vol goede moed op pad. Er zijn tenslotte 16 restaurants in dit hotel. Ik wil eerst even naar buiten en kijken op de boulevard en de zee..... Ook dit valt tegen. De boulevard is niet echt druk en alles ligt ver uit elkaar. Ook het strand is niet zo dichtbij. Dit verblijf wordt niet zo'n succes vrees ik. Net buiten het hotel is er oproer. Ik ga kijken en het blijken stakende medewerkers te zijn van ons hotel. Het hotel is door Trump verkocht en de persoon die het nu bezit wil af van medewerkers die bij de bond zijn. Dus hij wil het hotel sluiten na Labor Day (begin september). Wellicht gaat het daarna weer open zonder die mensen, maar toch. Mensen willen hun baan niet kwijt. Gevolg is wel wordt me verteld dat van de 16 restaurants er maar 2 open zijn en dit is geen afhaal. Oei, toch maar wat anders verzinnen, maar er is ook geen mac of Burger King in de buurt. Ik baal wel wat.

Uiteindelijk wordt het een milkshake en Pizzapunt van SBarro. Nou ja beter dan niks. Voor het ontbijt moet ik dan maar wat anders bedenken.

We genieten van de opening van de Spelen. Ik stap daarna onder de prachtige douche in onze kamer. Komt er echt een zeikstraaltje uit en er mist een stop van de wasbak en tot overmaat van ramp spoelt de WC niet door. Hebben wij dat?

Jawel om 11 uur 's avonds hebben we twee technische dienst medewerkers op de kamer die bijna een uur nodig hebben om, om te rommelen, Het toilet doet het weer en we hebben een soort van stop, maar de douche wordt morgen gemaakt. De malaise is te merken hier. Nu had ik in de voorbereiding gezien dat er wel een geweldig outletcenter in de buurt is. Misschien maakt het nog wat goed.

We besluiten de auto in de valet te laten en pakken er een taxi naar toe. Bij de eerste de beste Starbucks pakken we een ontbijtje. Het lijkt ook mams een geweldige uitvalsbasis en gewapend met een Frappuncino en puzzelboekje vermaakt ze zich hier voorlopig wel. Het is een ruim en uitgebreide mall. Het is nogal wat lopen, maar dat vind ik niet zo erg. Ik slaag reuze Bij Tommy Hilfiger, wat een keus. Nog wat kleine dingen bij GAP, Ralph Lauren en Calvin Klein. Dat maakt het allemaal goed. Dichtbij is ook nog een Applebee's. Daar gaan we eten en dan op kruipafstand is de taxistandplaats. wat een prachtige dag. Zo kwam het toch nog goed in deze stad.

Ik haal wat souvenirs bij het Hard Rock café en dan maken we ons op voor het inleveren van de auto morgen bij Newark en het bezoek aan New York, onze laatste stop. Jongens wat gaat het allemaal snel.