Shoppen, Longhorns en wachten

22 juli 2016 - Niagara Falls, Canada

Het plan was een lekker dagje winkelen in een megashoppingmall, de grens over in de USA. In eerste instantie liep het even anders. Na wat telefoontjes gingen we later dan gepland naar het ontbijt. Overal wat later, maar na ruim een uurtje op weg. Over de Rainbow bridge de Verenigde Staten in. Dat klinkt allemaal gemakkelijk en dat was het voor het grootste gedeelte ook.

Immers ik had al een Esta aangevraagd dus Snelle Jelle zou je zeggen. Een aardige douanier bekijkt de papieren en is erg vriendelijk. Alleen voor de stempel moeten we even aan de kant en een gebouw in naar de tweede verdieping. Oeffff hier zit het helemaal vol. We gaan gelaten ons plekje opzoeken. Na ruim een uur in een ruimte met onrustige mensen zonder mobieltjes zijn we aan de beurt. Volgens mij worden al die mensen ook onrustig, omdat ze hun mobieltjes niet mogen gebruiken. Gewoon afkickverschijnselen.

Dabney gaat ons verder helpen. We zijn redelijk snel door de procedure heen, maar we moeten nog 12 dollar extra betalen. Hmmm ik heb geen geld mee, want we mochten niets meenemen. Onder begeleiding mag ik geld halen uit de auto. Na dik anderhalf uur gaan we op weg.

De eerste de beste afrit die we eraf gaan staat politie onderaan de afrit?? Das wel een raadsel, volgens mij ging er niets verkeerd. Dat blijkt ook. Ze doen een buckle up controle en checken of we de gordel wel om hebben. Bij mams is er gerede twijfel. Maar ze krijgt het voordeel en we mogen door. De gordel zat iets lager dan ze verwachtten, maar wel correct. Zooooooo gelukkig maar. We shoppen lekker en slagen met wat leuke items.

Daarna laten we ons het eten smaken in Longhorn steakhouse. Waanzinnige zalm met een salsa van ananas en grote sangria en lemonade. Hup de auto in en weer terug. Totaal is het 16 kilometer maar het schiet niet op........rijen waar geen einde aan komt. Tegen  half 10 zijn we weer in het hotel waar Colleen onze verdiepingschoonmaakster tof werk levert. Ze is superblij met de fooi en we hebben allemaal extra dingen gekregen waaronder flesjes water. Top, want water is geen overbodige luxe met deze warmte. Morgen blijven we lekker in de buurt en het plan is te eten in de Skylon Tower met het draaiende restaurant.

See you :)

1. Amy:
    26 juli 2016
    Leuk om te lezen dames! En uh ik ben zeker blij dat jullie naar sephora zijn geweest :-)