Naar het strand

31 juli 2016 - Virginia Beach, Virginia, Verenigde Staten

Temperatuur: 26 - 28 graden

Aantal kilometers: 495 km

Hotel: 4 nachten in Hampton inn at the Beach

Van een groen groen knollen- en maisveldenland rijden we naar de kust. We zullen er volgens onze vriend Barry Atsma van TomTom een 4-5 uur over doen. Dat stellen we al snel bij. We belanden na een klein uur in een file en doen daarna twee uur over de volgende 40 kilometer. Het gaat nergens meer over.

We spotten wel een paar leuke kentekens als : Bnasty, gr82u en Maffia. Er komt een truck met boot op aanhanger voorbij. De boot heet Jimmy's Toy. Hilarisch, maar we kunnen er net niet een foto van maken. We hebben wel de dashcam geïnstalleerd dus ik zal proberen thuis er een filmpje nog van te plaatsen. Goed het duurt en duurt en we gaan er even uit voor een drankje en tanken. Als we weer lekker op dreef zijn begint het te regenen. Dat kan er nog wel bij.

Vlak voor Virginia Beach op misschien 30 kilometer begint het te weerlichten en te onweren. Vreselijk veel regen en er staat veel water op de weg. We rijden op vier banen met een tempo van minder dan 20 mijl en de waarschuwingslichten aan. Gelukkig hebben we een stevige auto. We hebben een vrolijk muziekje op, want de iPad heb ik aangesloten op de radio. Van de zomerse klanken van Enrique Iglesias tot Shaggy in the Summertime. Net op het moment dat muziek van de Weather Girls (it's raining men) uit de luidspeakers knalt, knalt het naast ons en de donder klapt tussen onze voorligger en ons in. Wodan houdt zeker niet van de Weather Girls.? We schrikken ons kapot en onze voorligger ook want die schiet van schrik direct de vluchtstrook op.

Nou ja je kunt er ook niets meer aan doen, maar laten we het er op houden dat het door het oog van de naald was. In Virginia Beach aangekomen, miezert het alleen nog wat en installeren we ons voor vier nachten en dagen relaxen in deze badplaats die op een groot "Scheveningen" lijkt. Lekker lekker.

We genieten ervan. Behalve eten, relaxen en dineren doen we niet heel veel. Echt vakantie. Mams zit op het balkon terwijl ik het strand soms onveilig maak. We eten bij Catch 31, wat een geweldig restaurant op loopafstand  van ons hotel. Dan kunnen we wat drinken en kruipend naar huis hahahaha.

Ze doen hier niet aan reserveren en dus moeten we wachten totdat er een tafel vrij is. Alles is hier ook lekker. Echt genieten. De tweede avond eten we bij een Japanner op drie mijl van het hotel dus gaan we met de auto. We zitten oa bij een Filipijnse familie uit New York aan tafel.  Vader wil wel graag kletsen en we nemen de route eens door die we rijden vanaf Virginia Beach naar Atlantic City. We gaan met hen op de foto, wat gezellig weer.

De dag erna eten we nog een keer bij Catch 31 weer geweldig alleen de filet mignon valt wat tegen. Zeker een oude koe? De rest is erg lekker en ik ga voor de tweede keer voor het heerlijke toetje crème brûlée met lavendel en mandarijn jammie jammie.

Iedere avond is er entertainment en de muziek is van oud tot nieuw dus we vermaken ons prima.